Suomen Rakennuskoneen toiminnot Kempeleen Zatelliittiin

Suomen Rakennuskoneen uusi palvelukeskus valmistuu Kempeleeseen Zatelliitin yritysalueelle kesäkuussa 2020. Keskus tulee työllistämään noin 15 henkilöä koneiden myynnin, huollon ja varaosapalvelujen parissa.

Suomen Rakennuskone Oy (SR-O) on perustettu 1992 ja se on maailman toiseksi suurimman maarakennus- ja kaivoskoneiden valmistajan Komatsun valtuutettu maahantuoja Suomessa. Maahantuonnin lisäksi SR-O osallistuu huollon sekä varaosa- ja varustepalvelujen kautta koneiden elinkaarikustannusten ja parhaan tuottavuuden suunnitteluun asiakkaiden yhteistyökumppanina. Kumppanuuteen kuuluu konehankinnan ja jälkipalveluiden lisäksi erilaisten rahoitusmallien ja vakuutusratkaisujen löytäminen. SR-O:lla on palvelukeskukset Oulun seudun lisäksi Pirkkalassa ja Espoossa. Kempeleen keskus tulee palvelemaan kattavasti pohjoisen maarakennusasiakkaita sekä kaivoshankkeita.

”Tapasimme vuosi sitten Kempeleen kunnan elinkeinojohtajan kanssa ja keskustelimme tonttivaihtoehdoista. Saimme kunnan kautta kontakteja paikallisiin hankekehittäjiin ja hanke lähti nopeasti liikkeelle. Uusi palvelukeskus on helposti saavutettavissa, mikä on meille tärkeää.”  Kari Kokkonen, maajohtaja

Uudessa palvelukeskuksessa on 2093m² lattianeliöitä ja tilavuutta 22 700m³. Lisäksi katettua kylmävarastoa alueelle tulee ensivaiheessa 240m². Palvelukeskus sijaitsee näkyvästi uusien moottoritieramppien läheisyydessä Pohjois-Suomen tavaraliikenteen solmukohdassa, joka yhdistää meri-, ilma- ja maaliikenteen Oulun seudulle.

”Suomen Rakennuskoneen Komatsu-palvelukeskus on ollut haastava projekti. Huoltohallin lattia on mm. lujitettu paaluttamalla ja vahvalla betonivalulla siten, että halliin voi ajaa sisään 120 tonnia painavan telakaivukoneen. Oviaukon leveys on 7 metriä. Kaivosten louhosautot mahtuvat aukosta sisään.” Ossi Karsikas, rakennuttaja

Tällä hetkellä Suomen Rakennuskoneen Oulun palvelukeskus palvelee osoitteessa Kaarnatie 28, Oulu. Alla Oulun palvelukeskuksen puhelinnumerot, joista tavoitat niin konemyynnin kuin jälkipalvelutkin.

Vaihde: 020 775 8400
Konemyynti: 020 775 8473